طرح مدرسه مسجد تابستان در سطح کانون های مساجد جنوب کرمان اجرا می شود 

طرح مدرسه مسجد تابستان در سطح کانون های مساجد جنوب کرمان اجرا می شود 

تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰
مجید خوبی زاده گفت: از رویکردهای ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برای غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون های مساجد و دانش آموزان، اجرای طرح مدرسه، مسجد و تابستان است که به طبع آن از سوی این ستاد نیز در سطح کانون های فرهنگی هنری منطقه  اجرا می شود.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: از رویکردهای ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برای غنی سازی اوقات فراغت تابستانی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و دانش آموزان، اجرای طرح مدرسه، مسجد و تابستان است که به طبع آن از سوی این ستاد نیز در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان اجرا می شود.




مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: در همین راستا کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با محوریت امام جماعت مسجد و با همراهی و همکاری مراکز آموزشی و تربیتی محله به ویژه مدارس همجوار و نیز با استفاده از ظرفیت های مردمی و فعالان فرهنگی و اجتماعی گام موثری برای غنی سازی اوقات فراغت تابستانی نوجوانان و جوانان برداریم.


وی بیان کرد: این طرح سعی دارد تا بین نهاد مسجد، مدرسه و خانواده پیوند ایجاد کند و زمینه جذب نوجوانان و جوانان به مسجد را فراهم کرده و موجب شناسایی، پرورش و رشد استعدادهای فرهنگی هنری آنها شده و موجب نشاط و ارتقای سطح مهارت های اجتماعی شود.


خوبی زاده ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان همچون کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور می توانند با مراجعه به سامانه بچه های مسجد نسبت به ثبت نام در طرح مدرسه، مسجد، تابستان اقدام کرده و با بارگزاری فعالیت های خود در این زمینه امتیاز کسب کرده و در نهایت از حمایت های ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برخوردار شوند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با بیان این مطلب که این طرح از ۱۰ تیرماه آغاز شده و تا ۳۱ شهریور ماه ادامه دارد، اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان می توانند ذیل ۳ شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری در اوقات فراغت تابستانی فعالیت کنند.


وی اضافه کرد: شبستان فرهنگ شامل رواق های نور، کتاب، رسانه، همدلی و دانش است، شبستان فرهنگ نیز شامل رواق های قلم و ترنج بوده و همچنین شبستان نوآوری شامل رواق های کارآفرینی و فن آوری است.


خوبی زاده عنوان کرد: رویداد قرآنی مدها متان، دوره آموزشی هر مادر ایرانی یک مربی قرآن کریم و طرح قرآنی 1455 از جمله برنامه های رواق نور است، رواق کتاب نیز شامل طرح شنبه های کتاب با محوریت کتاب های تفریظ شده توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که می بایست در هر هفته یک کتاب معرفی شود و نیز شامل شرکت در مسابقات کتابخوانی است که در سامانه بچه های مسجد بارگزاری شده اند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان بیان کرد: برگزاری طرح سه شنبه های تکریم با محوریت تجلیل از مادران شهدا دارای چهار فرزند و بیشتر باید به صورت هفتگی در اوقات فراغت تابستانی اجرا شود.


خوبی زاده افزود: برای اجرای هر چه بهتر طرح اوقات فراغت تابستانی مدرسه، مسجد، تابستان نشستی به صورت وبیناری برگزار شد تا از طریق برنامه اطلاع رسانی نحوه اجرای این طرح به نحو مطلوبی در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه انجام شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی انتظار ما این است که برنامه های اوقات فراغت تابستانی به صورت مجازی برگزار شده و اخبار فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان نیز همچون گذشته توسط خبرگزاری شبستان انعکاس داده شوند.


وی ابراز کرد: یکی از برنامه های ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، تربیت و آموزش ۳ گروه سرود در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه است.


خوبی زاده اضافه کرد: اگر شرایط کرونایی اجازه دهد قصد داریم طی مراسمی از پوستر اوقات فراغت تابستانی با حضور امام جمعه و نهادهای مرتبط همچون هلال احمر، اداره ورزش و جوانان و همچنین آموزش وپرورش رونمایی کنیم.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اظهار کرد: همچنین نشست توجیهی طرح اوقات فراغت تابستانی ویژه مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان و نیز نشست خبری با موضوع برنامه های این طرح در دستور کار قرار گرفته است.


وی در خاتمه یادآور شد: از دیگر برنامه های ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در اوقات فراغت تابستانی تامین قرآن کریم برای مناطق محروم منطقه است که قصد داریم از طریق جلب کمک های مومنانه خیرین و مردم این مهم را اجرا کنیم.

پایان پیام/ 586